Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Monday, July 7, 2014

Kedah Boros!, Buat Video Promosi Lebih RM1.2 JUTA!!!!

Kedah ni termasuk antara negeri termiskin dalam Malaysia, dengan pendapatan kerajaan dan penduduk yang rendah. Sebab itulah, apabila dipaksa hentikan penebangan balak, Arwah Ustaz Azizan marah, kerana orang tidak tahu kesukaran mengurus kewangan negeri seperti Kedah.

Alasan negeri pertanian padi bukan alasan untuk jadi miskin, kerana di Selangor seperti di Sekinchan dan Tg Karang, pendapatan pesawah adalah tinggi. Ini kerana hasil padi yang tinggi. Sebab apa hasil padi depa lebih tinggi dari Kedah yg lebih lama dalam bersawah ni, pembaca fikir sendiri la.

Tapi Mukhriz, dalam sekelip mata berbelanja duit negeri macam takdak esok dah. Sebaliknya apa program dia untuk menambah pendapatan rakyat dan negeri, takkan hendak ulang bercakap soal pelaburan saja. Memang ramai yang akan marah bila aku cakap macam ni sebab semua dok ciwi dengan MB baru tak habis lagi, pendek kata, bagi orang BN dan banyak rakyat Kedah, Mukhriz ni mesti wangi dalam segala hal.

Kalau aku kata, Kedah belanja buat video tak sampai 12 minit pun, tapi bayar sampai RM1.2 juta, hangpa mesti tak percaya. Oleh itu, lebih baik hangpa tanya atau bawa kesidang DUN Kedah, cuba tanya dia sendiri.

Kalau dikira balik, jatuh seminit RM100,000 untuk buat video tu. Agak agak hangpa, berbaloi ka? Aku takmau komen la apa kandungan video tu, tapi kalau ada macam gambag transformer atau jurassic park, masuk akai la juga dengan harga tu.

Selepas bawa berpuluh orang pi makan angin luar negara, termasuk ketua ketua bahagian Umno,guna duit kerajaan negeri, kemudian buat video dgn harga yg bapak punya mahai, apa lagi yang Mukhriz nak buat?

Sebenarnya banyak lagi pemborosan yang sudah dan sedang berlaku.. hanya kerana hangpa taktau, tidaklah bermakna pemborosan tak berlaku.

Aku tak mau panjangkan cerita, kalau tak percaya, tanya la di sidang DUN. Tengok apa depa nak jawab..

Buat masa la ni, kalau cakap pasal MB Kedah ni, semua orang akan tengok imej dia pakai jubah, dok berbuka puasa dan sahur sana sini.

Ha ha ha.. jangan lekas terpedaya..

Herotamil
Drebar Mesin Padi.
.

No comments:

Post a Comment