Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Saturday, July 19, 2014

Bin Mahathir

HT nak bawa pembaca berfikir secara adil kepada semua pihak dalam artikel ini. Pembaca buat penilaian berdasarkan fakta dan bukan sentimen atau nostalgia peribadi, terutamanya penyokong BN yang selalu bercakap soal tiada ketabsuban dalam menyokong parti mereka.

Cuba fikirkan, bahawa Mukhriz itu bukan anak Tun Mahathir untuk lebih adil. Kita namakanlah Mukhriz bin Abdullah untuk memberi peluang kepada kita menilai dgn lebih adil. Ini kerana jika bin Mahathir, maka persepsinya adalah pembangunan negara dan ekonomi yg telah dibuat bekas perdana menteri itu sepanjang 22 tahun pemerintahan, sedangkan Mukhriz belum menyumbang apa-apa yg benar benar bermakna kepada rakyat.

Ok, katakanlah MB sekarang ini bernama  Mukhriz bin Abdullah. Apakah yang telah Mukhriz Abdullah ini benar benar sumbangkan kepada rakyat setakat ini? Tentulah Mukhriz Abdullah telah banyak menyerahlah aktiviti sumbangan dan juga aktiviti beliau motong getah getah sampai ke sik dan baling. Tapi menyerah sumbangan itu bulan kerja MB, dah ada organisasinya yang bertanggungjawab untuk itu. itu namanya MB buat-buat sibuk kerja orang.

Kerja MB adalah melantik orang-orang yang berkemampuan dan beramanah untuk mentadbir negeri, kemudian merancang dan melaksanakan pembangunan negeri.

Itu yang Mahathir buat apabila menjadi PM, tetapi atas persepsi Bin Mahathir, Mukhriz juga dianggap membuat kerja MB beliau. Tetapi adakah Mukhriz bin Abdullah benar benar buat kerja beliau? Apa buktinya?


Adalah mustahil untuk seorang MB mentadbir dengan baik dan membuat keputusan dengan cekap dan teliti jika terlalu banyak masa bermain wayang. Lebih 70% masa Mukhriz dilihat dalam program program "mesra rakyat" yang sebenarnya tidak membawa faedah kepada rakyat, sebaliknya berfaedah hanya kepada ahli politik seperti Mukhriz dalam mencari populariti.  Jika tidak percaya tentang kegilaan popularity, cuba tengok berapa banyak gambar MB dishare di FB, dan anda fikir itu semua percuma!! Jika berterusan gilampopulariti, bila pula Mukhriz ada masa untuk merancang dan mengkaji secara teliti urusan kerajaan dan menteri besar?

Sebab tidak telitilah, orang yang menerajui Bina Darulaman Berhad dipilih dari orang yang sedang diambil tindakan kerana tidak amanah dan berpeluang dipecat daripada syarikat asalnya.

Mereka yang mengenali CEO BDB, Izham pasti tahu bahawa dia telah diselamatkan oleh Mukhriz setelah diambil tindakan didalam Percetakan Nasional Berhad akibat salahlaku. Sedangkan BDB adalah GLC Kedah yang paling penting dalam pembangunan dan kewangan kerajaan negeri, Mukhriz sepatutnya lebih teliti, namun disebabkan terlalu sibuk berwayang untuk bersaing dengan pemimpin PAS yang memang tulen dalam mendekati fakyat, inilah jadinya kepada Mukhriz.

Begitu juga, apabila Mukhriz melantik kakibotol didalam agensi pelaburan Kedah, maka segala kerja tidak berjalan, malah dikatakan kaki botol ini hanya makan gaji buta dan tidak ada kemampuan langsung untuk membawa masuk pelabur akibat sibuk dengan aktiviti minum dan berkelab malamnya. Ini juga bercanggah dengan pengumuman Mukhriz untuk meningkatkan pelaburan di Kedah.

Apa yang ada hanyalah persepsi bahawa Mukhriz akan membawa pembangunan kepada negeri Kedah, ini hanya kerana ia  didasarkan kepada rekod Mahathir. Jika lah Mukhriz itu bukan anak Mahathir, rakyat tentu sudah sedar bahawa Mukhriz hanya berwayang dan hidup atas jasa dan nama Mahathir.

HT hanya nak ajak pembaca berfikir dan meneliti betul betul dengan niat suci dalam bulan ramadhan mubarak ini, jika tidak kerana nama Bin Mahathir dihujung nama Mukhriz, adakah pembaca nampak apa sebenarnya Mukhriz buat atas nama dan kemampuan beliau sendiri?!!


Jawapannya.. tidak ada melainkan wayang semata mata.

Herotamil,
Drebar Mesin Padi.

No comments:

Post a Comment