Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Wednesday, July 2, 2014

Bawa 40 Orang Ke Jepun, Pembaziran Kedah Yang Melampau!!

Aku dengar, ada rombongan Negeri Kedah pi Jepun bawa sampai 40 orang wakil bulan lepas. 40 orang tu bukannya sikit, ramai melampau.

Katanya, depa pi tarik pelabur mai ke Kedah, tapi bawa 40 orang, gila punya tak masuk akai kalau nak tarik pelabur.

Malah ada ketua bahagian parti Umno dan wakil rakyat yang takdak kena mengena dengan pelaburan pun depa angkut pi.

Apa kaitan ketua bahagian politik dengan urusan rasmi kerajaan, aku pun taktau, tapi bila duit rakyat digunakan untuk bagi anugerah politik macam ni, ia satu kerja yang karut.

Kedah bukan negeri kaya macam Selangor, Kedah negeri miskin, kalau belanja macam ni, jenuh berhutang la, sampai anak cucu cicit dok kena bayar hutang hangpa pi berseronok.

Sepatutnya, Mukhriz usaha tambah pendapatan negeri dan dalam masa yang sama, wang yang ada tidak dibazirkan. Kalau satu perjalanan memakan belanja sampai jutaan ringgit, akan terlungkup la negeri Kedah ditangan Mukhriz.

Ini la kepimpinan MB anak Mahathir yang dok bergambar tiap-tiap hari dengan imam dan tok bilal masjid, tapi membazir duit negeri ratusan ribu hanya untuk berseronok dan tunjuk hebat berjalan luar negara. 

Takkan bila negeri dah tersepit, hutang dah tak mampu dibayar baru nak berjimat.

Mukhriz jangan jadi Kisah Ali Baba dengan 40 Penyamun, rakyat Kedah bagi amanah suruh jaga negeri, bukan jaga orang-orang sendiri.

Herotamil,
Drebar Mesin Padi


No comments:

Post a Comment