Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Wednesday, July 2, 2014

Exco Dok Sapu, Muhkriz Lembik, Puak Umno Sendiri Pun Bising

Cerita dibawah tu, pasal exco dok berebut projek dan bunuh kontraktor kelas marhaen di salin tampal dari blog Mommyrokiah. Ia berkisar pasal tingkah laku exco yang berbuat sesuka hati. Malah tindakan exco ini adalah dibawah pengetahuan Mukhriz, dan Mukhriz hanya mengikut sahaja tanpa membantah.

Banyak sudah cerita-cerita tentang Exco tertentu yang gila projek, semua si Exco ni sapu, dari projek penyelengaraan perbandaran sampai la projek kecik-kecik, semua nak disapu.
.
Yang Mana Exco Yang Dikatakan? Sabar..., Kita bagi pembayang sikit-sikit...


Tapi jangan terkam semua Exco kerana Exco yang terlibat ni, bukan semua, malah exco-exco lain pun sudah naik angin. Tapi katanya, tiada daya exco-exco lain nak berbuat apa-apa, sebab exco sorang ni asyik dok ulang masuk pejabat Mukhriz dan melentok dengan Mukhriz.

Sebagaimana diketahui, Mukhriz sangat lembik dengan Exco-Exconya, sehinggakan apa saja yang disumbat oleh exconya akan ditelan. Jadi segala projek dan pelaksanaan apa-apa program bergantung kepada siapa yang lebih kerap masuk dalam bilik MB, dan bukan berdasarkan pertimbangan akal dari maklumat dan kajian yang sahih dari Mukhriz.

Contohnya, idea lapangan terbang Kulim yang tak masuk akai tu, datang dari Exco yang sama, Mukhriz cuma jadi burung tiong. Sampai dah tak semak fakta dan kajian mendalam, terus umum nak buat lapangan terbang antarabangsa di Kulim. Bukan kita tak setuju, semua benda kita hendak adakan di Kedah ni, tapi benda ni tak masuk akal.

Tak ramai orang akan percaya bahawa Mukhriz boleh di kelentong dengan mudah, tapi aku akan cerita satu kisah bagaimana seorang kaki botol pun boleh kelentong Mukhriz sampai dapat kedudukan dalam kerajaan, apatah lagi Exco yang melintuk liuk.

Jangan lupa ikuti kisah kaki botoi dalam masa terdekat....

Jangan lekas tak percaya!!!


Herotamil,
Drebar Mesin Padi

 

 

Artikel dari Mummyrokiah

KONTRAKTOR G1 DAN G2 (KELAS F) DI KEDAH MENGAMUK


Rahsia bukan rahsia lagi apabila setiap kedai nasi kandar di daerah dalam Negeri Kedah sudah kedengaran suara-suara bahawa sedang ada satu gerakan mengumpul tanda tangan tanda protes di kalangan usahawan kontraktor kelas marhaen G1 dan G2 terhadap seorang ahli exco Kerajaan Negeri Kedah.
Protes ini  membengkak terhadap exco ini kerana beliau dikatakan telah meraup @ pondoi kesemua pojek-projek kecil hak kontrakotor G1 dan G2 dan mengumpulkan menjadikan satu projek besar yang bernilai jutaan ringgit dan projek itu sebaliknya telah dianugerahkan kepada sebuah kontraktor besar kepunyaan exco tersebut. 
Pemerhati difahamkan kontrator-kontrator kecil dari setiap daerah seluruh negeri Kedah akan berarak berjumpa MB membawa surat petisyen sebagai tanda protes terhadap tindakan tamak exco tersebut dalam sedikit masa ini.
Jika ini berlaku ia pasti akan mencalarkan integriti kewibawaan kepimpinan Mukhriz Tun Mahathir sebagai MB di Kedah. Dan yang lebih parah lagi ia akan menjejaskan pengaruh Barisan Nasional di Kedah dalam PRU14 kelak dan ketika itu BN akan menangis tidak berlagu. 
Yang sudah pasti setiap kontraktor kecil paling sedikit terdiri dari 20 periuk nasi di bawah mereka sudah pasti tidak akan mengudi BN. 
Mereka mempunyai alasan yang kukuh untuk bangun protes atas alasan periuk nasi mereka dan keluarga mereka telah disamun secara terang-terangan oleh kroni exco ini. 
Mukhriz sudah pasti akan membuat keputusan yang bijak samada mahu menjaga seorang penyamun atau menjaga ribuan periuk nasi kontraktor marhaen yang sedang kelaparan projek. 
Semoga dengan kelembutan Mukhriz isu ini dapat di atasi.

No comments:

Post a Comment