Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Monday, June 16, 2014

Sapa Aku - Hero Tamil

Aku orang Kedah,
Mak bapak aku orang Kedah
aku dilahirkan di Kedah,
membesar di Kedah.

bekerja di Kedah,
kawan dengan orang-orang Kedah..
kahwin pun dengan orang Kedah.
Team bola aku sokong team Kedah



Walaupun kulit aku gelap,
orang panggey aku hero tamil..
mungkin sebab dilahirkan waktu bulan gelap,
bukan la sebab aku berdarah Tamil.

Aku kerja drebar mesin padi..
bawa trektar pun aku reti..
kelebog mainan aku tiap-tiap hari..
sekali sekala pi juga ke laut, mengail tenggiri


Walaupun aku boleh cerita seribu satu cerita,
tentang mesin padi dan trekta,
tajak batas dan taboq baja,
tapi cerita negeri dan raja aku tak lupa.

Sapa minat jangan lupa,
berkongsi minat dan isu semasa,
blog ini jangan lupa tanda,
jangan terlepas apa aku nak cerita.

No comments:

Post a Comment