Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Monday, June 30, 2014

Gila Billboard! Siapa Penasihat Mukhriz

Sepanjang-panjang negeri Kedah, dari Bukit kayu Hitam sampai ke sempadan Perak, negeri Kedah ni sangat banyak dipenuhi dengan billboard. Nak bawa mesin padi pun, kadang-kadang kena elak sebab ada billboard pacak dalam bendang.

Setiap kali musim perayaan, raya puasa, raya haji, raya cina, raya siam, pendek kata, ada saja raya, mesti ada naik billboard baru. Nak posa naik billboard, nak naik haji naik billboard, nak pi rumah anak yatim naik billboard, nak buat seminar pun billboard, cuma billboard ucap selamat datang ke alam barzakh saja belum ada.

Billboard yang semakin banyak di Kedah? Berapa Harga yang perlu dibayar?

Ini bukan pasal billboard iklan komersial, billboard tu, biag pi la banyak mana pun pasai takdak kaitan dengan negeri dan rakyat.

Ini kisah billboard penuh dengan muka pemimpin, terutamanya muka MB dan muka Exco kerajaan negeri. Ingat kot, pada awal memerintah, depa nak memperkenalkan pemimpin kepada rakyat, tapi semakin hari semakin banyak dan kerap pula bilboard baru.

Apa kata ambil gambar ni untuk billboard di Kedah
Apa keperluan membelanjakan wang kerajaan untuk mempromosi pemimpin-pemimpin negeri? Berapa banyak dah kerajaan negeri membelanjakan untuk Billboard semenjak jadi kerajaan pada Mei 2013. Mungkin boleh bentang dalam sidang DUN kot.
 
Asyik dok promosi muka depa saja, kalau sekali sekala letak gambar bumbung rumah rakyat yang bocor, dapur rakyat yang daif, ada la juga gunanya sebagai peringatan kepada pemimpin bahawa banyak lagi kerja yang perlu dibuat.

Soal billboard ni nampak macam dah jadi satu kegilaan, walaupun dengar kata Mukhriz ni kononnya tidak suka gambar dia banyak dinaikkan semasa awal jadi MB dulu.

Nampaknya penasihat yang sudah berjaya meyakinkan Mukhriz bahawa jadi MB ni senang saja, yang penting bagi orang tengok muka tiap-tiap hari, masuk berita tiap-tiap hari. Siapa penasihat Mukhri ni? Yang ni kita perkenal pelan-pelan.

Tak penting samada apa saja program tu berhasil atau tidak, yang penting adalah berapa banyak kali muka masuk berita dan berapa kali naik billboard. Yang penting persembahan wayang mesti hebat, isinya kebanyakan adalah kosong.

Tak percaya, cuba hangpa kumpul balik kenyataan Mukhriz tentang projek-projek besar dia macam projek Bandaraya Getah, Projek Taman Industri Sains, Projek Petrolium Yan, Projek Taman Perubatan, Projek Litar Lumba. Semua tu digambarkan seolah-olah dalam proses dilaksanakan. Walhal, peruntukan pun takdak. Kisah projek wayang ni akan aku cerita dalam artikel artikel akan datang, cuma jangan lupa simpan alamat http://1herotamil.blogspot.com untuk melihat kerajaan negeri Kedah dibawa Mukhriz dari dimensi yang belum pernah hangpa tengok.

Memang sah!! Gila billboard dan gila Media.

Sapa kata, BN Menang Kedah Senang? Setakat ni, BN Menang, Tauke billboard Senang ada la.

HeroTamil,
Drebar Mesin Padi

PS:
Jangan lupa kongsi blog ni dalam FB pembaca ya.


No comments:

Post a Comment