Selamatkan Kedah

Selamatkan Kedah
_____________ LOGO ATAS NI PINJAM DARI MUKHRIZ ________

Tuesday, September 30, 2014

Kekalutan Yang Mengecewakan

HT berdiam diri buat seketika untuk melihat kearah mana isu pelantikan MB baru Selangor akan menuju.

Daripada HT berlapik dan berhujah dengan ayat yang HT sendiri pun tak percaya, baik HT terus terang saja.

Apa yang berlaku dalam krisis MB Selangor mematahkan banyak semangat untuk menuju kepada politik yang matang. Nampaknya, lebih senang menyebut politik matang berbanding melaksanakannya.

Ramai yang secara menyindir atau secara halus meletakkan Pas dalam situasi bersalah, dan Pas juga diletakkan sebagai tidak menghormati konsesus PR.

Apa yang berlaku adalah sebaliknya, iaitu konsesus dari Pas tidak pernah dirujuk diperingkat awal dalam kes pemecatan ini. Tentulah apabila tidak dirujuk, keputusan sebesar sebegini memerlukan sedikit masa untuk membuat keputusan. Dalam masa yang sama, Pas juga perlu menutup tindakan parti rakan dalam PR bahawa Pas tidak dirujuk lebih awal. Jika Pas tidak menjawab atau menjawab tidak tahu, ia akan memberi gambaran bahawa Pas tidak dirujuk pada peringkat awal. Ini akan menimbulkan tekaan tekaan jahat yang lain pula.

Dengan kedudukan Umno Selangor yang sudah koma, tentulah tidak bijak jika PR pula memberi nafas baru dengan isu isu yang sengaja diperbesar besarkan ini. Pertukaran MB Terengganu pun kecoh juga, walaupun di Terengganu hanya satu parti saja memerintah. Apatah lagi, Selangor diperintah dengan gabungan tiga parti, tentulah serba sedikit ada percanggahan, tapi tak perlu lah di heboh macam langit nak runtuh.

Memandangkan MB Selangor pun dah dilantik, baik masing-masing tutup mulut daripada terus bergaduh. Tak payah dok buat malu. Banyak penyokong yang tidak ada kepentingan melainkan menyuarakan suara rakyat sudah kecewa dengan kemelut ni. Sudah-sudah la.

HT hanya menasihatkan, jangan sampai rakyat benci.

 








No comments:

Post a Comment